This is a witty headline

Jag vet inte varför jag loggade in här. Jag antar att det är något som måste ut, men det är svårt att sätta ord på det. 
Det känns så himla konstigt att jag snart åker hem. Det har blivit tryggt att vara här - jag har rutiner och min stabila umgängeskrets. Jag går till skolan, tränar på YMCA och äter middag med familjen. Jag är frustrerad på min franskalärare som är helt fucked up, ledsen över tjejen i min dramaklass vars mamma är döende, och galet galen i Sam i min speech class. Jag har en relation, inte bara till mina vänner, utan till många människor och det känns väldigt olustigt att åka hem och aldrig få se de flesta av dem igen. Jag har trots allt varit här i snart ett år. Och ni har inte sett mig på ett år. 

Just nu är det Sverige som är det nya "USA", i den bemärkelsen att det är med skräckblandad förtjusning jag snart kommer "hem". 

Men jaja, bara hormoner antar jag. 

Kommentarer
Postat av: Annalena Myran

Hej! Stina. Härligt att höra att du verkar ha haft ett bra år i USA. Har gått in här någon gång och läst vad du haft för dig. Tänkte bara säga att du kan ju alltid åka tillbaka och hälsa på igen. Du har ju moster i "närheten", sen finns internetet. Så dina nyvunna vänner kommer att finnas kvar. Ha en skön tid kvar där
borta och välkommen tillbaka till Sverige.
Kramar myran. Marcus Hampus Adam hälsar.

2008-05-22 @ 18:32:50
Postat av: Tessan

Åhh, det blir så bra när du kommer hem. Sen kommer vi att bli rutinerade USA-besökare :) MISS YOU!!! MUCHOOO!!

2008-05-23 @ 13:28:21
Postat av: Jeanette

Hej Stina!

Hoppas allt är bra med dig och att det inte kommer att bli alltför jobbit att lämna dina nya friends där borta i USA. Tycker det ska bli jättekul att ses när du kommer hem och få höra alla detaljer om hur du haft det. Här är vi mitt uppe i skolavslutning med studentplanering m.m. Det har varit mycket intensivt, men nu när allt är klart i skolan är det bara att slappa.

Ha det så bra och hör av dig när du kommer hem till Sverige.

Kram Kram från Jeanette

2008-05-24 @ 11:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0