Track season has begun!

Och eftersom käre Coach Overstreet hade överseende med att det var första dagen så behövde vi bara (*host*) springa distans på 50 minuter. Dessutom springer tjejer och killar ihop, jag klarade att catch up med dem i tio minuter, sen ville gå och lägga mig i en häck och gråta. Om det här bara är början vet jag inte vad jag gör, men jag antar att jag kommer fortsätta - jag gillar ju trots allt att springa. 

I fredags åkte jag och Britta och åt på Red Robbins, ett slags bättre snabbmatsställe, och såg "Definately, maybe" på bio. Filmen var en romantisk komedi och på vägen hem satt hon och jag i bilen och beklagade oss över singellivet. När jag kom hem skakade jag hand med Sandi och Bills kompisar och vi satte oss runt brasan vid deras backyard. Jag fick höra både den ena och den andra historien som jag kanske inte skulle ha fått höra om dem druckit vatten istället för vin. En av dem var "director" för Everett Marina, det är alltså i princip högsta posten på västkustens näst största marina, och jag blev nästan erbjuden jobb där i sommar som intern assistent till henne. Hon lät faktiskt allvarlig. 

Lördagen, då åkte jag som vanligt in till Seattle och denna gången med Alice. Vi strosade runt på stan och töntade oss framför speglar i provhyttar. Haha, och så satte vi oss på golvet i en enorm bokaffär och bläddrade i böcker av typen "Word Power" med syfte att berika vårt vokabulär i engelska. Jag älskar att lära mig nya ord och herregud vad många sådana det finns i det engelska språket, liksom tusen sätt att beskriva ett och samma objekt. 
Vi köpte oss varsin bok :) 

Nu ska jag gå och duscha och sedan äta för att bygga upp min nedbrytna kropp. Och du, mamma, jag köpte proteinpulver igår - jag drack just ett glas






Kommentarer
Postat av: Pär

Haha, kör de hårt på banan jänkarna? Om en månad käkar du dem alla!

Kan inte du tipsa om en otroligt arbetsvillig storebror som också vill jobba i USA? Inte nu i sommar..men nästa kanske!

Sitta i bokaffärer och läsa böcker, modern romantik på hög nivå! Jag ska i bokaffär idag, men då finns ingen plats för att sitta på golvet! Det är nämligen bokrea så det lär ju vara fullt hus. Har spant in 10 böcker ungefär som jag vill ha ägenaderätt till.

Sköt om dig!

Puss

2008-02-26 @ 06:55:55
Postat av: Mamma

Herregud, vilket monster till tränare...Bra att du fixat proteinpulver!

2008-02-26 @ 06:56:17
Postat av: Tessan!

Tur att det finns någon som pushar dig när inte Tessan är med! ;) Sprang ISM i helgen. Var 3 tiondelar från silver och 6 hundradelar från brons på 3000m. Kom 4 alltså! Pusss snuppis

2008-02-26 @ 10:17:27
Postat av: shabbelibabbe

Du verkar iaf ha det grymt bra stina, och jag vet att du har viljan att springa ikapp de andra. Det kommer...Har du fått ngt datum om när du kommer hem`?
kramis!

2008-03-01 @ 21:25:30
Postat av: marlene

du skulle bara våga bli kvar å jobba över sommaren. du ska HEM!

2008-03-04 @ 20:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0