Steven's pass och njut av sol

I fredags fick vi mid-break som varar fram till imorgon, och det var ju efterlängtat. Valentine's day var förra veckan och jag hade planer på att baka en kaka eller köpa en kaka till familjen, men det rann ur sanden. Istället kom Sandi hem med choklad till mig från lokala Rosehill Chocolate Company. Jag fick en en bjässe till jordgubbe, doppad i choklad - hur sött är inte det?! Som om det inte vore nog så åkte vi alla ut och käkade pizza på en fint ställe, och #?%&%?? vad dåligt samvete jag fick. Jag skulle ha bakat den där kakan och visat min uppskattning, åh....Nåja, nästa dag lagade jag middag och köpte svindyr saffran för 100 spänn och jag antar att jag känner bättre till mods nu. 

Valentine's day är förresten en big deal här (som så mycket annat). I skolan kunde man köpa rosor i the cafeteria som man kunde välja att bli anonymt utsända till någon person under en klass. Övriga gåvor, som teddybjörnar, godis och ballonghjärtan var annat som dem nöjda bar runt på, oförmögna att dumpa av allt i skåpen eftersom ingen då skulle se hur populära dem är. Jag tycker konceptet är rätt vidrigt, vore jag 14 år skulle det ha knäckt mig om mina kompisar fick rosor och inte jag. 

I lördags tog jag bussen in till Seattle och hoppade av vid the University-district för första gången. Riktigt rolig gata med färgstarka människor och affärer och som mynnade ut vid en local produced market. Jag köpte ett par Wayfarer-liknande solglasögon för 8 dollar i en vintage store och där hittate jag även en C&C-California långärmad t-shirt för 10 dollar (vanligtvis får du betala typ 60 dolar får en sådan) men den var för liten. Jag köpte, btw, ett orange linne av samma märke för 4 dollar innan jul. Jag älskar kvaliteten, världens skönaste bommul ju. 
Jag köpte mig senare en "grande coffe without cream on the top" på Starbucks och tog en promenix vid the U-campus. Under den promenaden i varmt vårväder upplevde jag en nästan berusande känsla av lycka, vet inte varför men det var så himla rofyllt att vandra runt i Harry Potter miljö för mig själv, tyst och stilla med undantag för några studenter som spelade frisbee på gräset. Underbart! 

Jag åkte in till downtown efter att Alice ringde och sade att de var på väg in. Hon, Patric och hans kompisar, vad de nu hette, mötte upp mig vid Seattle Aquarium och vi hung out och hade kul. Jag och Alice har kommit varandra närmare, i början snackade vi mest för att vi båda är utbytesstudenter och inte för så mycket annat, men nu har vi lärt könna varndra på riktigt. 

Under kvällen åkte jag hem till Anna och sov över där, för att sedan stiga upp nästa morgon och åkaHmm... till Steven's Pass och åkte skidor. Härligt väder, härliga backar, härligt glid och härligt go i kroppen när vi till sist satte oss i bilen och hon skjusate av mig här hemma. 

Gårdagen spenderades med en löprunda på morgonen. Jag blir så arg, jag tycker jag tränar på bra, men ändå fortsätter jag vara supertung i benen, även efter en dags vila. Vad gör jag för fel? 

Senare så mötte jag upp en kompis från skolan och vi gick till stranden och njöt av solen. Det kom fram att hon extrakäcker som modell och så senast som förra helgen gjorde ett photo shoot i Seattle med efterföljande party och dyr chamopagne. Life is not fair....
Senare så åkte vi och spelade biljard med hennes kille och åt för första gången på Jack in the Box. Han betalde rubbet och klantig som jag är råkade jag beställa den dyraste, fetaste hamburgaren av dem alla, medan de nöjde sig med några chicken nuggets. 

Nu orkar jag inte skriva mer. Adjöss!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så härligt det låter! Kanonskidåkning och vårkänsla i Seattle...
Kram
Mamma

2008-02-19 @ 19:55:05
Postat av: Tessan

Åhh, va mysigt! Jag vill också fynda wayfarer-looalikes! Har i och för sig från Buttericks men det är inte samma sak som att ha köpt dem på en marknad i Seattle. Saknar ett Starbucks här. De har god chailatte. Mumma!! Goda burgers måntro?
Pusss på min superbabe

2008-02-19 @ 20:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0