Helgen

Söndag kväll och jag vill inte påbörja min U.S. History uppsats om "comparing and contrasting the Roaring 20s and the Great Depression". Desto ännu mindre vill jag läsa en bok berörandes U.S. History mellan 1900-1950 och skriva en fet recension om den. Det värsta är att Mr. Don Wilson kräver mycket detaljerad information om innehållet i boken, så det kan bli svårt att fuska den här gången. Köpte därför en bok igår som jag trodde skulle handla om depressionen under 30-talet, - "The Great Dusk Bowl" - men som visade sig handla om hur dammigt det var under en tid. Nästa gång får jag helt enkelt läsa vad det står på baksidan.

 

Det är mycket U.S. History i mitt liv.

 

Igår gjorde jag först planer för kvällen med tyska Alice, men när jag ringde senare under eftermiddagen var hon "trött". Jag hatar när människor gör så, man tror att man vet vad man ska göra en lördag kväll och planerar inget annat, men sen så råkar den andra personen bli trött.

 

Efter att ha snackat med Julian så slutade jag i alla fall upp på ett utbytesstudentparty med hans organisation. Det var kul - människor från Brasilien, Kazakstan, Japan, Ryssland, Ukraina, Mali, Moldavien och - tro det eller ej -Tyskland, som var högljudda så in i helvete. Hade en kul konversation med en kille från Rio de Janeiro om Brasilien/Sweden v. USA, haha, och vi konstaterade att våra land är dem bästa. En annan brasilianare i stekarskjorta var oerhört irriterande och sade  "oh man" i varannan mening. Jag vet inte om ni förstår, men det är skrattretande när foreigners anstränger sig för att låta som att dem inte är det. 

 

Jag och Julian fick skjuts hem av en tjej som nästan körde ihjäl oss, när hon svängde ut i fel riktning på the broadway, och vi fick köra över en 15 cm hög ram för att komma ut på rätt riktning. Tur att vi inte hann krocka. Och förlåt mamma, men det hade kunnat hända vem som helst och var som helst. 

 

Idag (eller igår, bloggen var nedlagd så jag skrev det här i ett worddokument) var jag på överraskningsfest för en tjej som fyllde 18 år. Vi spelade Guitar Hero och jag förstår fortfarande inte hypen. 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är tur att man inget vet förrän efteråt!!! Men så skönt att det gick vägen! Och stort tack för att du kommit igång att skriva igen. US History tycks vara blodigt allvar, han kör hårt den där Mr Don Wilson. Jaså, du gillar inte Guitar Hero, trots att du nyss påbörjat din gitarrkarriär...
Puss/mamma

2008-02-12 @ 07:27:44
Postat av: Bro

Sadist till historialärare, trötta vänner, utbytesfester med massa konstiga människor som bryter med konstig dialekt, galan amerikanskor som vill köra ihjäl dig. Du verkar då inte ha det lätt syster min :( Och till råga på allt så förstår du dig inte på guitar hero-hypen!

Hoppas du kryar på dig ;)

Love you

2008-02-12 @ 22:11:33
Postat av: Marlene

Guitar hero och du har, och kommer nog aldrig bli speciellt överrens med varandra. Tänker bara tillbaka till p&l förra året hos Carros bror =P Det var tider det! Ha det kanon! PUSSSSS!

2008-02-13 @ 19:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0