Och det här är mitt liv:

Den senaste månden har jag, jag vet inte om ni har märkt det, inte skrivit så mycket i min blogg. Anledningen till detta heter Amerikanska skolan och Cross Country (och kanske en smula lathet). För en sån som mig, som är fostrad i svenska skolan och klagar över de prov vi har sisådär en gång i månaden och någon enstaka läxa då och då, har det varit en överväldigande tid. Så här har mitt schema sett ut (med vissa undantag):

6.00 a.m  - vaknar av alarmet, kliver upp och går raka vägen till badrummet och försöker göra mig vackrare.
6.30 a.m - äter frukost. Oftast yogurt och en slags musli som Sandi så snällt har blandad ihop bara för mig. 
6.45 a.m - brer en smörgås för skollunch med jordnötssmör, skinka, babyspenat, philadelphia och ost.
6.50 a.m - packar väskan (som alltid är överfull och inte går att stänga).
6.55 a.m - trycker på enterknappen på vår kaffemaskin och fyller en ful pappersmugg ful.
7.00 a.m - springer till bussen.

7.10 a.m - sitter på bussen och förundras över att bara konstiga/blinda människor åker kollektivt i USA. 
7.30 a.m - kommer inflåsades till Creative Writing klassen och tar plats framför  "the hot guy - Julian" från Tyskland.
8.30 a.m - American Government
9.30 a.m - US History
10.30 a.m - Business Law
Lunch - äter min macka tillsammans med crosscountry-Kathy, kompisar till Britta och andra jag inte kan namnen på
12.15 p.m - Web Design, och till skillnad från Leif tycker Mr Low inte om att man MSN:ar. 
13.10 p.m - Drama. Fråga mig inte varför jag valde den klassen, för jag vet inte.

2.00 p.m - skolan slutar och jag går raka vägen till en toalett och svirar om till shorts och t-shirt.
2.30 p.m - springer!
4.30 p.m - åker buss hem i svettiga kläder, usch.
5.00 p.m - trött och hungrig öppnar jag dörren och hör en skrikandes nanny ropa "Stina is home" till ungarna.
5.15 p.m - duschar.
5.30 p.m - sätter mig vid min kära Mac och trycker på enterknappen på kaffemaskinen (tänker att jag ska skriva blogg men kommer på att det roligare att läsa andras bloggar, så jag gör det istället)
6.30 p.m - Sandi och Bill har kommit hem och middag förbereds. Jag snackar skit med Sandi medans jag hjälper henne att röra runt i grytan.
7.00 p.m - äter och försöker konversera med Norman och Ned sätter hinder för det.
7.30 p.m - mätt, trött och noll motivation att börja med läxorna. Gör det iallafall, men ger ofta upp innan jag läst sista sidan. 
8.30 p.m - gör inget vettigt alls. Antar att jag sitter här.
10.00 p.m - borstar tänderna och går och lägger mig. 

Exciting va?
Jag börjar komma ikapp nu, jag har insett och accepterat det faktum att det här året inte enbart kommer vara kul. Det finns vardagar i USA också. Well, nu ser vardagen lite annorlunda iallafall.  Jag har stukat foten, knappt gå emellanåt och har därför signed a membership på ett gym i downtown Everett. 

Helgerna däremot, dem har i regel varit roliga. Förra helgen tog jag bussen in till Seattle (vilket var kul för jag snackade med världens trevligaste psykologistuderande-uppväxt i Italien-living in Seattle Mexikan)och hooked up med 6 andra utbytesstudenter - alla från Sverige. Vi gick runt i stan och myste under blå himmel och shortsväder och fejkade ett födelsedagsbarn så att de skulle sjunga Happy Birthday för oss på the CheeseCake Factory. På kvällen sade vi hejdå och jag åkte hem till Julia och sov över där. På lördagen åkte vi in till Seattle igen och träffade Albert, en annan svensk utbytesstudent och gick som sedvanligt in i chokladaffären på Pioneer Square för att få gratis samples. Men den här gången fick vi inga :( 
Tog bussen hem till Everett och slängde i lite mat innan Britta kom och plockade upp mig för att sedan plocka upp Norska Tor Arne. Vi hängde en en stund på Jamba Juice innan vi åkte och såg på bio - Kingom. Filmen var sådär, antar att jag för upptagen med att äta popcorn för att riktigt förstå poängen. Kvällen avutades med ett besök på QFC - Quality Food Center - och en häftig diskussion om Sweden V. Norway. 
På söndagen gick jag på musikal på lokala teatern med Britta och två lunchkompisar och såg "Hair". Det var freakshow rakt igenom, nakenshow (bokstavligt talat) och noll handling. Jag gillar filmen bättre. 

Nu orkar jag inte skriva mer. Men kommentera och jag lovar att skriva mer. 


Kommentarer
Postat av: Hanna

oj, jissus. Har du verkligen ett schema för vad du gör exakt för en dag? :o

2007-10-17 @ 07:12:43
URL: http://alltomhanna.blogg.se
Postat av: Stina

Well, vissa dagar äter jag frukost 6.33 a.m. Det beror lite på.

2007-10-17 @ 07:27:53
URL: http://stinalina.blogg.se
Postat av: Mamma

Hej Stina! Med denna redogörelse förstår jag bättre att bloggen inte uppdaterats så ofta på sistone! Phu... Gick det inte bra att springa i söndags? Trist. Låt foten vila o läka nu. Kram!

2007-10-17 @ 12:12:42
Postat av: Therese

Späckat!! Det är väl ändå så du vil ha det lite grann. Det låter ju ändå så mysigt du gör. Till och med History ;) PUSSSSSSSSS

2007-10-17 @ 21:15:49
Postat av: Pappa

Hej Stina!
Det är väl bra med fasta rutiner, då behöver du inte fundera vad du skall göra den dagen. Ordning o reda i skaolan verkar det vara också. Nu är det bara ca 240 sådana dagar till sen är du hemma.
Ha det bra hälsar pappa

2007-10-20 @ 22:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0