Majsfält och pumpkin pie

Och så var det söndag igen, och, hur mycket "farmor" det än låter, konstaterar jag att tiden går snabbt. Hela den här veckan har huset varit 2 människor rikare, Sandis mami and dad, och det har varit minst sagt trångt. Det finns liksom inget utrymme att vara i om man vill vara för sig själv. except för min säng. Det finns en anledning att jag har svårt att ta tag i läxorna - studiemiljön är usel. Att sitta i köket är uteslutet, Norman och Ned distraherar hela tiden. Ned säger "Stina" och jag tittar frågandes på honom och han säger nåt obegripligt. Och så där fortsätter det. Jag får ingenting gjort. 

Jaja, jag skulle kunna berätta om min weekend:

I fredags efter gick jag till Tully's (en kaffekedja som ständigt jämförs med Starbucks här i nordväst. Antingen dricker du Starbucks eller Tully's. Jag föredrar Tully's för att deras kaffe är sötare och personalen behandlar en som man vore en kär gammal stammis.) och drack mitt kaffe, åt min bar och läste min Seattle Times innan jag gick vidare till gymmet. Senare på kvällen plockade Britta upp mig och vi körde till Kamiak High School (snobbskolan som det var meningen att jag skulle gå på) för att titta på deras homecoming game och morsa på svenska Albert. Naturligtsvis inser vi, när vi står på parkeringen, att matchen inte alls är vid Kamiak utan vid Mariner High School så vi kör tillbaka. Väl framme så fryser vi arselet av oss, men vi har kul ändå. Albert ger oss varm choklad och vi sitter medan alla andra står och vi ser ungefär ingenting av matchen. När vi återvänder till bilen överväger vi att plocka upp Tor Arne på vägen, men när han begär att vi ska åka till Jamba Juice (vilket skulle bli en lång omväg) och ingen annanstans bestämmer vi oss för att låta bli. Han är spoiled den killen. Han bor på den finaste gatan, går på privatskola á la § 20 000 a year och har föräldrar i oljebranchen. Då kan man väl försöka vara ödmjuk, men nej. Det ska alltid passa honom. (Och varför säger jag det här till er???).

Igår följde jag med tjejerna på cross country meet i Lakewood. Jag trodde att det skulle vara mer deprimerande att bara vara audiance, men det gick bra. Vanligtvis är jag för nervös innan ett race för att kunna vara särskilt talbar och social, men den här gången behövde jag ju inte vara det, så det var skönt att bara snacka. Det ledde även till ett telefonnummer rikare och adderade planer för nästa nästa vecka :)
På kvällen åkte jag till Kathys och mötte upp med några kompisar för att äta soppa och cookies, innan vi for vidare till ett corn field för att bli ihjälskrämda av vålnader gömmandes bland dem höga plantorna. Jag med min stukade fot har nog aldrig sprungit så snabbt som när jag försökte fly från flickan med ihåliga ögon och vitt nattlinne. Det var läskigt på riktigt. 

Idag har gjort ingenting. Det var meningen att jag skulle på pumpkin carving (man går till ett fält och plockar pumpor och skär dem till önskat utseende) med svenska Julia och Sara, men det sket sig av två anledningar:
1. Jag trodde att jag visste vägen till Shoreline. Det visste jag tydligen inte.
2. Sandis mamma fick panik när vi insåg att vi var på fel High way. Bara att vända och köra hem igen. 

Nu har jag ätit pumkin pie och den smakade pepparkaka. 

 
 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Stina!

Nu börjar det bli lite ordning på bloggen igen. Fortsätt så här med täta rapporter om vad som händer "over there"

Kram Pappa

2007-10-22 @ 09:45:04
Postat av: Mamma

Hej Stina! Instämmer med pappa,
du anar inte vad det är kul att läsa :-).
Kram mamma

2007-10-22 @ 10:35:56
Postat av: Malään!

Öh, snyggvinge, skulle haft lite av din pumpkin pie i torsdags så kanske de hade gått lite bättre ;D Men bruden, kalasskönt att prata med dej, och kanon att bloggen plötsligt vaknat till liv igen =) Saknar dig och någon att spääänka :p

2007-10-22 @ 14:54:45
Postat av: camilla

åh låter som du har det superduper! önskar att jag också kunde få leva lite av det livet du lever, Hemma är allt så trist å grått ( borde inte det vara lite färglatt nu när hösten har börja komma?!?! )ser verkigen fram emot ooch få höra om hur du firar halloween där borta,^^ ahha, nej nu ska jag ut å springa skiten ur imig! det kan jag faktis behöva! haha,;)
saknar dig massor stina , PUSSSSSSSSAR OCH KRAMAR!!!!!!!!/ camilla

2007-10-22 @ 15:11:21
Postat av: Broder

Häjj!
Nu så Stina verkar ju bloggen spinna på som en ung Wilma i mitt knä :) Nu när du ändå är igång igen finns det ingen anledning att helt plötsligt sluta skriva i en månad igen. Det är tråkigt för oss och tråkigt för dig. Jag kan tänka mig att det är skönt att skriva av sig lite på bloggen. Det är ju som att du konverserar med dina vänner här hemma. Eftersom det säkert bara är flk du tycker om som läser bloggen. Visserligen tråkigt samtal för dig eftersom det inte blir mycket till diskussion utan lite mer som en monolog. Men har man bestämt sig för att bo på andra sidan sjön så har man och man får äta gröten som man själv tillagat den. Förstår du vad jag menar? Vet inte riktigt om jag gör det, försöker läsa en kurslitteratur bok som är jättetråkig och som jag måste läsa jättesnabbt till på fredag och för att underlätta den pinan så knarkar jag kaffe. Vilket gör att ajg blir lite hyperaktiv som du kanske märker. Jaja, slutfjantat från mig nu, ska lämna plats för adnra kommentarer också.
Det var förresten väldigt terlvigt att prata med dig på MSN här om dagen, men den som har stoppat ner ett finger i kakburken får ju ofta upp en handfull med kakor som man brukar säga, så för att mätta mitt behov efter kakor tycker ajg att vi rings någon dag!!

Ta hand om dig kära sis.
PÖSS

2007-10-22 @ 18:03:51
Postat av: Therese

Jag tycker som Camilla! Skulle vilja vara en vecka med dig där borta och se hur ditt liv är nu. Om du har förändrats, vilket jag inte hoppas på. Vill ha samma gamla Stina. Det är bäst så ;) Puss snuppisen!

2007-10-24 @ 15:02:35
Postat av: Kerstin

Kul att du äntligen kommit igång med skrivandet så vi får reda på hur du har det därborta. Du verkar ha en verklig drömtillvaro förutom studierna då förstås.

2007-10-26 @ 21:27:32
Postat av: Pappa

Har bloggen somnat in igen???

2007-11-07 @ 16:33:53
Postat av: shabbe

Men Stinaaa! nu väntar jag på lite mer skriverier, det är ju hur kul som helst att läsa vad du sysslar med. Kom igen, fram med din snygga mac och börja knappra in ord. =)
Kramis!

2007-11-11 @ 23:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0