Om ett dygn har jag lämnat Sverige

Jag har varit skitcool den senaste veckan, glidit runt och bekymrat mig för allt annat än det faktum att jag ska vara hemifrån ett helt år från och med söndag morgon (nåja, 11 månader). Jag har nog helt enkelt inte fattat vad som håller på att hända. Tills nu. Nu är armarna spaghetti och benen gelé, kroppen är svajig och jag befinner mig i ett lätt apatiskt tillstånd. Är det det här som kallas resefeber?

Iallafall, resväskorna är packade, papperen sorterade och alla "Hejdå:n" så gott som avklarade. Ikväll ska jag och familjen (exklusive broder Pär som är någonstans i Småland) äta tacos. Jag älskar tacos, men frågan är om jag kommer älska tacos ikväll. 

Om jag tar en sån där receptfri sömntablett från USA (vilken aldrig skulle få vara receptfri i Sverige) som moster brukar ta med, kommer jag antagligen kunna sova några timmar i natt. Annars kommer jag vara mycket trött och när jag är mycket trött blir jag mycket mottaglig för elakartade tankar, typ "jag vill inte det här, jag vill inte det här". Och jag vet, man ska INTE överkonsumera sömntabletter. Man kan bli beroende har jag hört. Så jag tänker ta en ikväll, och ingen mer. Iallafall inte förens vi har kommit fram (mamma, jag bara skämtar) ;)

Nu ska jag ladda ned lite svensk musik till svensk-ättlingen Britta Tunestam i Everett. Hon älskar Håkan Hellströms "Ramlar" som jag länkade till på You Tube, så albumet ett "Kolikbarns bekännelser" ska hon nog gilla.
Av rent symboliskt värde kommer jag nog skriva ett inlägg precis innan jag åker. Tills dess ska jag försöka njuta av Sverige.

Kommentarer
Postat av: Maria

allt kommer bli bra, I promise. undrar om jag säger det mest för din eller min skull. men anyway, just nu känner jag mig sjukt pepp och jag hoppas flygresan från island tillsammans imorgon blir kul!

2007-07-21 @ 12:30:16
URL: http://mblomkvist.blogg.se
Postat av: elin

Näää, nu börjar jag snart gråta när jag läser hur alla gråter. BLÖÖÖH.

2007-07-21 @ 12:43:38
Postat av: Linette

Det här kommer gå jättebra :)
Självklart är det jobbigt att lämna allt, men förstå vad mkt vi kommer vara med om!!! Medan alla andra sitter här hemma och lider av den tråkiga vardagen.. :P Haha, vi kommer klara det här!! Ses inatt!

2007-07-21 @ 16:56:31
Postat av: Maja

Lycka till Stina!

2007-07-21 @ 21:19:16
Postat av: Anna

hejsvejs.
såg din resedagbok o den förde mej hit.
såg att du med ska till Amerikat snart och ska till Washington. jag med :)
synd att jag inte åker med EF jag med så hade jag iaf haft en svensk som man träffat på möten o så.. men men
Så hur känner du då? vad tror du om Washington?
haha
pussokram//anna (svara gärna till min blogg om du har lust)

2007-07-22 @ 18:42:50
URL: http://annaofgrebo.blogg.se
Postat av: shabbe

Stina! ha det så underbart bra! =)

2007-07-22 @ 20:53:33
Postat av: Bro

Kära Sis! Nu har du kommmit fram fick jag höra från mor! Hur har första dagarna varit?? Jag kommer hem på onsdag jag. Lever livet i markaryd några dagar till så se till att inte ringa hem igen innan onsdag kväll ;)
Ta hand om dig!! Vi hörs! ..Och ses, om typ 11 månader..shit :S Eller förr, man vet ju aldrig, kanske simmar över atlanten och hyr en hund som jag kan rida på över USA. Massa kramar. Adjö

2007-07-23 @ 18:40:23
Postat av: Elin

Här sticker du utan att säga nått.. Ska bli kul o följa dig. Lycka till Stina med allt!

2007-07-24 @ 13:18:52
URL: http://elinpra.blogg.se
Postat av: Marlene

Fyfan va jag flög upp ur sängen den natten när smset kom! Shit asså, fattade inte vad det var frågan om! Asså, ja ska uppdatera min blogg om sthlm nu snart, du kommer aldrig att tro vem ja träffa ;);) smekis!

2007-07-26 @ 21:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0