Snorungar och strul med skola

Jag har gått och haft ångest för att jag inte skriver i bloggen så here you go:

Jag har varit här i 9 dagar nu och sakta men säkert börjar jag komma ner på jorden. Jag har gjort följande saker under dessa dagar:

* Varit på amerikanskt bröllop (naturligtvis är ett bröllop amerikanskt om det är i Amerika, men ni vet vad jag menar).
* Träffat min IEC, norske Tor Arne från campet och övriga kommande hostfamilies i en sammanslagning.
* Tillsammans med Sandi bilat till Oregon (staten nedanför Washington) och övernattat i en äkta Hilla Billy town i the middle of nowhere. Det var ganska häftigt faktiskt, vi åkte från ett molnigt, skogigt, bergigt och vattnigt Washington för att sedan korsa några berg och komma ut i ett soligt, 10-15 grader varmare och ökenlandskapigt Washington.
* Hälsat på moster i Seattle och ätit världens godaste (så säger jag visserligen om det mesta jag äter) indiska buffé i stadsdelen där alla vill bo för tillfället - Ballard.
* Åkt STOR båt från Bills marina till en annan marina. Fick skåda Seattle skyline från vattnet och åka förbi alla söta båthus á la dem i "Sleepless in Seattle".
* Gått på hike bland skog och några berg en bit utanför Everett.
* Träffat 17-åriga Britta Tunestam (vars pappa råkar vara född i Borlänge) och fikat på ett "artsy" café med slitna soffor och väggarna klottrade med diverse stuff.
* Ätit massa exklusiv ost och korv.

Jag har också:

* Blivit hotat till döden ett flertal gånger av Norman, 4 år. Han är inte klok den ungen. Så här kan en konservation med honom låta:
jag - you're really good at painting Norman.
Norman - no. i'm not. stop talking to me. i'm gonna kill you.

Nä, jag överdriver inte. Visserligen kanske han inte säger allt samtidigt, men det simply sammanfattar hans beteende. Han är så ANTI allting. Och så är han elak mot stackars Ned, 2 år. Ger honom örfilar och så. Att åka i samma bil som ungarna en dålig dag när dem är hungriga och på djävulskt humör, då tänker jag att jag aldrig, över min döda kropp, ska skaffa barn själv. Men visst, det finns bra stunder också. Ibland vill dem hålla handen, inklusive Norman, och gå på dinosauriejakt i skogen.

* Köpt på tok för många varianter av bars (ni anar inte vilket utbud dem har), med ursäkten att jag måste prova mig fram för att hitta min favorit.
* Köpt en bok, "Character is Destiny", som jag aldrig kommer läsa. Inser jag nu.
* Köpt dyrt lipgloss med plumping effekt för att senare upptäcka att jag råkade ta fel färg. Jag vill ju ha hallonrött!
* Köpt en randig cardigan som, hör och häpna, jag faktiskt är nöjd med.

* Tittat runt på alternativa skolor, since det är en massa strul med Everett High School. Vi har fortfarande inte fått någon bekräftelse på att jag är antagen och it might be the case att de nekar mig skolplats för att det är fullt. Orkar inte dra hela historien, men alternativen är Kamiak High School i Mukilteo (vi bor på gränsen till den staden), vars elever kommer från upper class och parkerar med BMW: s eller någon privatskola. Kruxet är att privatskolor kostar pengar, sisådär 10-15 000 dollar/year. Så när jag tänker efter, det är nog inget altervativ ändå. Äsch det ordnar sig nog, det är EF:s skyldighet att placera mig i en skola liksom. Imorgon är det skolregistrering på Everett High och jag och Sandi ska åka dit och försöka reda ut soppan. Senare ska jag träffa Britta i skolans cafeteria och förhoppningsvis bli introducerad till hennes vänskapskrets på skolan.

* Ätit ett äpple och insett hur mycket jag saknat att äta ett äpple. De har en helt annan matkultur här i Amerika, surprisingly, - frukt och grönsaker ingår inte i den (om det inte rör sig om vitkål i en majonäsig coleslaw eller tomater i tomatsås).

* Insett att min Cross Country career kan komma att sluta i katastrof. Om jag nu inte bestämmer mig för motsatsen och börjar springa istället för att jogga.

Nu gäspar jag, så nu får det vara nog med skrivande.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hahaha Norman! Du har nog hamnat i helt rätt familj. Sjukt det där med skolan, hoppas allt ordnar sig, annars står soltorg kvar på samma plats som sist;) SAKNAR DIG!

2007-08-14 @ 19:11:58
Postat av: Thereser

Vilken jävla ungjävel! Men du ler säkert bara och skrattar lite smått för "visst är han söt ändå!". Haha! Saknar dig som en toker, REDAN!!! Hur ska detta sluta...?

2007-08-15 @ 19:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0